Helgfika och tankar kring träning!

 Jag har haft en underbar helg med vila, människor, mat, kärlek och träning. Kan de bli bättre då? I lördags bakade jag en äppelpaj på Paleovis med kokosgrädde till Som jag smaksatte med vaniljpulver. Blev himla god och så enkelt. Istället för att använda vitt socker änvänder jag kokossocker och ger en mer balanserad sötma och karamelliserad förmåga så som knäck blir. Yummi! 
 
 
 
 
Hur ser du på din träning? Varför tränar Du? Har du några mål? Känner du ibland att motivationen dör? 
Dessa frågor poppar upp i mitt huvud då och då...Vilket gör att jag får reflektera och fundera över dessa frågor för att de är viktiga för att inte tappa syftet med varför jag lägger ner så mycket tid på detta ämne. 
Jag försöker träna varierat för att jag tror på att kroppen behöver de, likt allt annat anpassar sig kroppen till den träning du utför varje vecka och för att utmana din kropp behöver den variation för att inte stanna upp i förbränningen. 
Jag utövar Hög intensiv träning (HIT), lyfter vikter och springer på sommarhalvåret. När vinter kommer byter jag löparskorna till pjäxorna för att åka längd varvat med samma gruppträning inne som på sommaren. 
 Som så många andra rör jag på mig för att min kropp och knopp mår bra av de och på köpet får jag en snygg och tajt kropp. Många försöker att inte lägga fokus på att bli smal men att röra på sig och äta bra resulterar i en välmående och snygg kropp så hur man än försöker kringgå de ämnet så finns de med hela tiden ändå. 
Just nu är mina mål att känna mig starkare och klara av vardagens alla måsten och mitt arbete. Att träsn ger mig energi och kraft och en massa endorfiner som gör mig glad, så att röra på sig är min medicin! 
 
När motivation dör måste jag finna tillbaks till den träning som är lustfylld och rolig. All träning som jag utövar måste ge mig lust att vilja göra den igen. Du ska aldrig göra något som inte ger dig något! Utöva träningsformer som gör dig glad, de är de viktigaste med att röra på sig! Det finns inget värre än att stampa i samma träningsform om du hellre hade velat ligga kvar i soffan. BYT genast!! 
 
Jag måste erkänna en sak, jag har en hatkärlek till löpning. Så enkel träningsform å så mycket ångest kring den. Men jag försöker förändra mitt tankesätt kring löpning och fast att jag inte är så mycket för löpning går jag mig ändå ut. De blir inte långa rundor men tillräckligt för mig. Mitt mål är att jag ska försöka ändra mitt beteende till att se löpning som något positivt och att mina rundor ska kännas positiva och överbestigande. Just nu ligger mina rundor på 2,5 till 5 km och de är intensivt för mig, skulle jag öka dessa nu skulle min motivation till att faktiskt ta mig ut, dö på en gånga! Därför är de då viktigt att verkligen känna efter... för vem tränar jag för? är de för alla andra som klarar av en viss sträcka, en viss vikt eller är de för mig, min kropp, mitt mål och mitt välmående? 
 
 
#lovelifeandexercise
 
kisses - E
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0