Twisted...=/

Den här bilden är ju helt sjuk! Tror att många tjejer/kvinnor ser sig så när de tittar på sig själva i spegeln, till å med jag kan jag erkänna. Man borde förbjuda speglar. De riktigt farliga speglarna är de som sitter i provrummen tycker jag. Man ser alltid större ut i dem. Tänk vad de kan påverka dig/jag, att så vill jag verkligen inte se ut och så kämpar man lite till med sin viktnedgång. Både dåligt och bra.

För de som verkligen behöver gå ner är det ju bra att man får en bild på hur jag verkligen ser ut, många av dem undviker speglar och fortsätter i samma spår som förut, de behöver vakna upp och ta en titt! men sen finns det de tjejer som borde undvika speglar, jag tänker på de som redan kommit så långt som bilden visar, de som i sin hjärna är TWISTED. Ursch där vill jag inte hamna!!!! Nä jag vill ha en snygg vältränad kropp, där det finns muskler som är finslipade. Man kan faktiskt vara normal men ändå smal. Det går faktiskt!! Men det kräver mycket träning och rätt mat.

Jag provar oftast inte kläder i affärerna pga speglarna i provrummen. Nä jag provar hemma istället i min spegel som inte förvränger min syn på mig själv. Passar inte kläderna går jag bara å lämnar tillbaks. No big deal liksom. Men man ser hur ens självbild kan förvrängas av alla ideal som vi känner en press att följa för att passa in. Jag gör det också men inte så extremt som tjejen på bilden antagligen känner. Jag hoppas att man är såpass stark i sig själv så att man vet när man ska sluta!!! Lättare sagt, än gjort...


(bild lånad från google)


Kommentarer
Postat av: Liger - The Biggest Cat on the Planet

I agree

2011-04-20 @ 20:07:49
URL: http://www.ligerworld.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0