Julfälla? Du hinner inte med att träna!

Känner du som jag en liten stress över att inte hinna med att träna/röra på sig under jul och nyår? Jag har redan bestämt mig för att försöka så mycket jag hinner med, för att jag mår bra av det, håller igång min förbränning så att lite BAJS här och där gör inte så mycket och jag får spasmer av att bara sitta still hela tiden!

Tips på hur du kan hinna med :)
Hinns inte träningen med mellan klappjakt och glöggfester? Så här kan du lösa utmaningen!
Tänk på att röra på dig varje dag trots att det är mycket som ska göras. Du behåller formen, blir på bättre humör, bränner kalorier och motverkar stress.

Så förebygger du:

1. Besluta dig för hur mycket du allra minst ska träna under december, och planera in det i din redan fulla kalender. Försök med minst ett pass i veckan á 60 minuter eller två promenader i veckan á 30 minuter med släkten, familjen, kompisen, sambon.
Alla mår BRA av att röra på sig efter all fet julmat som stoppas i munnen!
DU hinner, jag lovar!

2: Nödplan – om du misslyckas:

· Gör det till en tradition att ta en promenad före juldagarnas familjesammankomster och festligheter med vänner.

· Utmana mamma eller pappa på en bowlingmatch på Wii.

· Bestäm med en väninna eller granne att ni ska ta en rask promenad tidigt varje morgon, när resten av familjen sover och allt är lugnt och stilla.

· Bär på de varor du köper i mataffären. Du kan förbränna 130 julkalorier om du använder inköpskorg i stället för vagn. Välj också att bära ut kassarna till bilen, som du naturligtvis parkerat långt bort från utgången.

· Bestäm dig för att alla ska stå upp och prata en timme före julmiddagen i stället för att sitta ner. Det ger en vinst på 100 kcal.

(källa: iform)


Kommentarer
Postat av: Sofia Bengtsson

Smarta tips!!! Kul att du delar med dig!

2011-12-27 @ 21:07:19
URL: http://www.sofiabengtsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0