BikramYoga

De träningsmetoder som inte ger mig något eller gör mig svettig anser jag som lite meningslösa men det behöver verkligen inte vara så och jag behöver ändra mitt sätt att se på det. Jag är inte något fan av yoga precis men Bikramyoga är en träningmetod jag ändå skulle kunna tänka mig att testa på grund av att jag anser att det kommer att ge mig något. Vem blir inte svettig av hög värme?? =)

Bikramyogan görs i 90 graders värme eftersom det ska efterlikna yogans hemland indien. Att man utför yogan i så hög värme sägs underlätta töjning av stela msukler. Under yogans upplägg utmanas rörlighet, balans och styrka och man utgår ifrån övningar av klassiska hathayoga-positioner. I och med den varma atmosfären blir det riktigt tufft. Svetten flödar! Så om DU ska prova tänk på att klä dig så lite som möjligt och drick ordentligt under passet för att slippa huvudvärk.

Bikramyoga tränar hela kroppen, muskler både stärks och sträcks. Som med all träning krävs det att man går ett par gånger för att få klämm på det och vänja sig vid värmen.

BikramYoga
Styrka           JA
Kondition       JA
Koordination  JA
(källa: friskispressen)

Rent träningsmässigt ska detta ge kroppen en utmaning och det känns intressant att prova.
Någon som vart på detta som vill dela med sig av sin upplevelse och som kanske kan tipsa på vart de har det??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0