Solskyddsfaktor - ett måste!!!

Vill bara påminna alla underbara snygga tjejer och killar att INTE glömma att smörja in sig nu när solen är framme och man vill steka sig brun=) Otroligt viktigt att skydda sig från solens strålar då dessa egentligen inte är bra för oss människor. Men det är ju så ofantligt gött att få sola och känna sig så där härligt sommarbrun eller hur?? =)

Visste ni att det är UVB-strålarna från solen som gör dig brun? När huden bildar pigmentet melanin (som också kan bli en cancerform melanin melanom, ursch det vill vi inte ha!!!), för att skydda sig mot UVB-strålarna, blir din hud brun. UVA-strålarna däremot tränger djupare ner i huden. De ger ingen solbränna men påskyndar hudens åldrande och uppkomsten för hudcancer. 



TÄNK på att när du köper solskyddscrem att välja en som skyddar både mot UVA och UVB för att hjälpa din hud att bli skyddad mot cancer, brännskador och rynkor. Men välj också en med hög faktor. Jag vet nu tänker säkert alla, då blir man ju inte brun ju???
Men det blir du, visst det kan lite längre tid MEN du slipper bränna din hud som INTE är bra!!! och
att inte skydda sig föråldrar din hud avsevärt mycket. Tänk på det när du steker och inte
har smörjt in dig!! Vem vill åldrars i förtur?? INTE jag iaf!!!!

Jag kör alltid på 20 och uppåt. Men glöm inte läppar och näsa som också är utsatta för solen! När jag är utomlands har jag alltid med mig en med solfaktor 30 för områden som är känsligare för solen och där huden är tunnare. Exempelvis hårbotten och under/runt brösten om man kör med en trekantsbikini. Bra att tänka på=)



(Dessa kör jag med nu förtillfället. Bra att ha en after sun lotion för att hjälpa och bygga upp hud och bränna)


Kommentarer
Postat av: lovisa

sv ja smart:D på netonnet.se, den kostar bara 149/179 beroende om du vill ha 2gb eller 4gb. hörlurar följer med, dom är vita. jag tror den finns i svart me:)

2011-06-01 @ 16:10:03
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0