Dressing eller inte?

Fick en fråga om dressingen är nyttigt eller inte? Jag tycker personligen att sallad blir lite tråkigt utan lite kladd på=) men vill man utesluta dressing går det ju hur bra som helst. Dock kan man göra bra val som är bättre än andra.

Men den jag har/använder heter Felixs Caesar Dressing och jag tycker den är helt okej på kalorifronten. En portion av den 30 ml innehåller 70 kcal. Fördelningen på protein, fett och kolhydrater är:
Protein < 0,5 gram
Kolhydrater 1,0 gram
Fett 6,9 gram



Eftersom kolhydraterna är väldigt låga anser jag att den är helt okej som dressing på salladen. Men tänk på hur mycket du tar på. Håll dig till portionsstorleken. Denna dressing är en av de kalorisnålaste jag hittat bland dressingar och som smakar gott och inte vatten liksom, om ni förstår vad jag menar? 

Självklart finns det säkert många andra nyttigare dressingar som du kan använda istället. Men ett annat exempel till dressing är: Blanda 1 msk olivolja med 1 msk balsamvinäger i en kopp. Tillsätt lite svartpeppar och salt. Rör om och häll över salladen. Den är också väldigt god tycker jag och gör den ibland för variation =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0