Favvo Sallad =)



Min favorit sallad är lätt att göra och inget märkvärdigt precis. Men super god, det är den!!

Du behöver:
1 kycklingfilé 150-200 gram
Sallad (Isbergssallad eller färdig hackad annan sallad)
4 st körsbärs tomater
1 skalad morot
1/4 purjolök om du vill (ibland har jag i det och ibland inte. Beror på vad jag har hemma)

1 avokado
Felixs cesardressing (vanlig eller 3 % fett)

Gör så här:
Hacka kycklingen i mindre bitar. Stek den i lite olivolja och krydda med grillkrydda eller någon annan god krydda du gillar. Under tiden du steker kycklingen, skär sallad och lägg i en djup tallrik. Så mycket som du tycker är lagom. Skär tomaterna i mindre bitar, skala moroten och hacka ner den, likaså med löken och strö detta över salladen i tallriken. Ringla några gånger dressingen över och lägg på den stekta kycklingen. Servera med en delad avokado. Klart!! Mums!!

Denna maträtt ligger nog runt 300-350 kalorier med dressing och avokado. Inte farligt tycker jag. Detta beror ju på hur mycket sallad du gör och hur mycket sås man tar på. Tar man mindre, så givetvis minskar ju kalorierna.





Jag älskar sallad i dess alla slag och former. Så när jag äter ut äter jag oftas sallad och då mycket cesarsallad. Men gillar också de ställen som har att man får kombinera själv. Då blir det många olika varianter =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

dressingen? Är du mycket kalorier och onyttigt i eller går det bra att äta den ? :)

2011-03-30 @ 19:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0