Sara Varga

Jag måste citera ett inlägg från henne från tidningen Vecko Revyn som hade en intervju med henne i senaste nummret. Intervjun handlar i korta drag om henne och hennes utseénde och de kommer in på om hon har några hemligheter bakom hennes fantastiska hud.

Då Sara pratar på om att det är viktigt att ta hand om sin hud nämner hon sen att hon haft problem med finnar att en läkare rådade henne till att fundera på vad det är hon stoppar i sig. För det hänger ihop. Så idag äter inte Sara varken socker eller kött.

Det är här jag får upp intresset för vad det är hon säger och även intervjuaren som fortsätter med att fråga: Inget socker...Är det inte svårt att låta bli? Detta är så klockrent och jag skulle inte kunna säga det bättre själv:
 
"Min kropp mår inte bra av socker. Förutom att det är onyttigt så blir jag trött av det. Det är viktigt att lyssna på vad kroppen vill ha. Min vill inte ha socker, någon annans kanske inte vill ha kaffe. När jag är sötsugen brukar jag dricka en smoothie"

Jag tycker det är bra att andra vågar stå emot att man visst inte behöver ha socker för att överleva. Ofta känner jag när man försöker förklara att jag vill inte ha den bullen, godiset eller vad det nu kan vara att jag måste försvara mig för jag och min kropp inte vill ha det just då eller nu. Och det kändes skönt när jag läste detta att det finns fler som tycker och tänker som jag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0