Hur äter jag under en dag?

Läser en annan tjejs blogg jannicaaenneby.blogg.se som har tappat sig själv lite när det gäller mat och träning och idag hade hon önskan om att vi som läser hennes blogg skriva "hur en typisk matdag ser ut för oss läsare?"

För att själv få inspiration från någon annan, ocg få en inblick i hur någon annan äter för en dag, så självklart ställer jag upp på det och talar om vad/när/hur jag äter :-)

Frukost 9.00-10.00
Jag älskar frukost och är en riktig frukostmänniska. Till frukost brukar jag 6 dagar av 7 äta Turkisk yoghurt med skivad banan och kanel på.
Jag skivar 1 hel banan i skål och cirka 2 dl turkisk yoghurt och kanel på det. Om jag har tid och inte ska till skolan eller börjar senare kokas 2 ägg till detta med salt på.
Annars ibland äter jag havregrynsGröt med äpple och mjölk, även där 2 ägg till om tid finns.



Lunch 12.00-13.00
Lunch blir oftast det vi har lagat kvällen innan. Blir oftast något i GI-väg. Förslag kan vara:
* Kyckling med grönsaker
* Citronlax med sparris och guccaumole
* Lax med tomater i pesto
* Korvspett med ungsbakade grönsaker och fetaostcream
* Hemmagjord ceasarsallad med kyckling

Ibland om inte jag har någon lunch brukar jag äta en måltidsersättnings Bars och en kopp latte =)



Mellis 1 15.00-16.00
Oftast te med skorpor men kan oxå vara en hemmagjord smoothie på yoghurt och bär eller turkisk yoghurt med bär. Går utmärkt med frysta som värmer någon minut i mocron =)



Middag 19.00-20.00
Samma som lunch. Det vi har inhandlat för just det middagarna. Provar gärna nya saker och ur olika tidningar. Helst GI-mat.

Mellis 2
Brukar aldrig behöva mellis 2 för är mätt sen middagen men om suget kommer så ta en frukt, lite russin eller nötter. Bra kolhydrater och fetter!



Har du inte provat Turkisk yoghurt så GÖR det! Är ett jätte bra allternativ. Riktigt god och har lågt GI =)


Kommentarer
Postat av: Jannica

Tack finis <3

2011-09-23 @ 09:53:06
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0