15 februari 2012

Härliga onsdag måste jag få säga då solen skiner som bara den här i gbg och det är vackert att titta på den kritvita snön som ligger. Jag mår bra när solen är framme och visar sig för det gör den så sällan just nu :)
BIG SMILE på det!!!

Har suttit och pluggat fram till nu och känner mig bäng i bollen för tillfället. Måste ha lite mat känner jag. Något jag alltid undrat över är värför blir jag alltid hungrigare av att plugga? jämfört med att inte plugga?
Någon som känner ingen sig??
När jag googlade lite på det så var det vissa kom fram till detta: "att det kan bero på den höga tankeverksamhet som sker" andra sa så här "Hjärnan använder 19% av kroppens energi vid vila, så att ökad tankeverksamhet gör en hungrigare vore inte omöjligt" samt "den ökade hungern beror alldeles säkert på ett stressinducerat sympatikuspåslag".
Ja man får nog dra lite slutsatser själv anser jag. Är säkert en kompott av alla i samma gryta :) Men att plugga kräver mycket energi men ibland kan jag känna att det nästan kräver mer än när jag tränar. Kanske känner jag hungern snabbare för att det är så jäkla tråkigt att plugga så att hungern blir mer påmind...suck!

Men jag hann med en liten promenad innan frukosten idag också men för att det ska räknas i pass så måste den vara en timme lång och det var den inte. Men det blir träning ikväll, ett kombopass, jätte bra pass och ledare!
Min frukost imorses, inte var dag man får avnjuta eller hinna med en sådan här....



Yummy!!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej och tack för kommentare, bloggen e på uppgång om typ 2 månader =) skolan o familjen först!!

ja det vore väl guld om man kunde slippa, men inget kan ju trolla tillbaka mina bröst tyvärr, hade fixat det om ja hade haft pengar, men så länge får man göra det man kan, vem vet, man kanske "växer" ifrån dessa tankar...men har beställt hjälp till att trimma kroppen nu så kommer bli kanon =) kram

2012-02-16 @ 10:54:18
URL: http://livsstilsveckor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0