Olika Mellisar!!

Tänkte dela med mig av bra och nyttiga allternativ som du kan äta som mellis.
För att hålla din förbränning i jämn nivå så att kroppen förbränner energi och fett istället för dina muskler är det bra att äta små mellanmål mellan lunch och middag och även ett efter om man blir hungrig.

Dessa Mellis äter jag men varierar självklart. Det blir för tråkigt att äta samma varje dag =)

En kopp grönt te/kaffe med en rågkuse till
Vilket gröna te funkar utmärkt och på rågkusen har jag philadelphia 12 % och två tomatskivor.

En näve nötter + en näve russin
Ta de du gillar. Finns en lista på olika nötter under "kategorin recept" som du kan kolla in om du vill.
Spelar ingen roll vilket märke på russin du väljer.

Bär Smoothie
Ta vilka bär du vill helst frysta och mixa (stavmixer/blender) 2 dl bär med 2 dl lätt yoghurt 0,5 % naturell. Mumma! Jag ÄLSKAR verkligen smoothies!

Turkisk yoghurt med banan eller bär
Ta 1 dl turkisk och tillsätt en skivad banan eller 1 dl bär. Strö över gärna med kanel som dämpar sötsuget=) Jag är en riktig kanelälskare!

Skivad frukt
Välj bland dina favorit frukter. Ta 2 av dessa. Skiva upp på en tallrik. Det både ser och smakar mycket godare än att bara äta äpplet/päronet/bananen som den är!

Morötter & Gurkstavar
Ta 2 morötter och en halv gurka beroende på hur stor gurkan är. Skala morötterna och dela i stavar. Det samma gäller gurkan. Knapra på!

Kokta ägg och te/kaffe
Koka dig 2 ägg och ät som mellis med en kopp te eller kaffe. Ägg är både mättande och ger dig bra proteiner.




~~ Äpplebitar med kanel och kesella ~~
~~ Kesella finns i massvis olika utföranden så som naturell, hallon, vanilj mm ~~
~~ Men tänk på att när du äter Kesella med smak så ökar kolhydraterna, då dem innehåller mer socker ~~
~~ Detta mellis är mycket bra kolhydrat - och proteinkällor och om man inte är så förtjust i keso är kesella ett bra allternativ istället ~~



~~ Äpplebitar med kanel och keso ~~
~~ Super bra kolhydrat- och proteinkällor både innan som efter träning ~~

Ja detta är några bra tips på mellis som du kan äta med gott samvete. Dessa mellanmål ligger mellan 100 till 250 kalorier beroende på vilken du äter och är sugen på.


Kommentarer
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

STORT tack för din röst du är guld värd! Imorse fick jag reda på att jag ligger 95 röster ifrån första platsen - känns ju inte alls omöjligt ju! Som tack för att du röstar på mig (igen) är du med i en utlottning av en illis - utifrån valfritt foto. Vill ju så gärna tacka alla er som anstränger er för min skull=)



Rösta på min djävuls-chiquita här: http://www.chiquita.eu/se/se/my-chiquita/gallery/view/2308/

2012-02-22 @ 12:19:49
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Jag äter aldrig mellis så det här var bra tips. Jag borde börja äta frukost eller mellis, äter bara två gånger per dag - och det känns ju lite stupid. Borde fördela maten bättre över dagen istället.

2012-02-23 @ 18:54:42
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Sabine-Välbefinnaren

Jag har väldigt svårt för att hitta på nya mellisar... så detta är ett välkommnande inlägg. =) Mina mellisar som jag verierar mellan är frukt, nötter och smoothies. Hemma blir de även ibland knäckebröd med ost.... vilket är min nya favorit!

Tack för tipsen!

2012-02-27 @ 22:11:24
URL: http://valbefinnaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0