26 januari 2012

Heeejsan!
Ursch inge bra just nu:/ har ont i magen för att maten idag inte varit regelbunden. Min mage krakulerar på en gång när jag inte äter på mina tider som jag borde. Jag är verkligen en tjej som behöver mina fem mål om dagen var 3-4 timma för att jag ska må som bäst., konstigt det där...?
Har ni det samma??

Har haft ledigt idag från skolan och pluggat hemma och hann även med en liten sväng på stan. Blev ett par nya träningsbyxor, vilket jag behövde eller behövde jag de? JO det behövde jag...hiihi :)
Dock har jag inte provat dem men de gör jag imorgon och passar de så behåller jag dem och passar de inte lämnas de tillbaks, svårare än så är det inte.
Imorgon blir det träning i dessa nya om de passar ihop med syrran som är här. Är ju gratisvecka på friskis här i gbg så det kommer bli ett lunchpass - MedelPuls. Gött att få bränna fläsk igen!!!!
Tänk på att träna olika tider på dygnet för att chocka kroppen vilket leder till extra bra förbränning. Kroppen är smart och lär sig vilka tider du tränar och vad du tränar därför är det extra bra att träna olika träningsformer på olika tider. Kroppen blir bekväm/vänjer sig och det kan vara en av orsakerna till att ingenting händer vikt- och måttmässigt som många upplever. Tänk på det!! :)

Så roligt när man får kommentarer som värmer tycker jag, detta är från en tjej som läser min blogg:
"...tycker din blogg är så bra och du inspirerar mig verkligen till ett bättre liv. TACK!"
Tack själv :) utan er läsare är skulle bloggen inte finnas!

Detta är från en annan tjej:
"Hej jag har en fråga till dig?! Du kör lite Gi stil som jag uppfattat det jag undrar bara om du vet vad det är för skillnad mellan GI diet och LCHF."
Ja jag kör GI-metoden så långt de går. I stora drag kan man väl säga att i GI-metoden går ut på att byta ut alla snabba kolhydrater till långsamma kolhydrater så att ditt blodsocker håller en jämn nivå hela tiden. Vit pasta till fullkornspasta, ris till råris osv. Undvik socker, godis, bakver, kakor m.fl. 
I LCHF "Low carb High fat" utesluter man nästan all form av kolhydrater och äter endast fett och protein. Om du tränar och vill behålla musklemassan tycker inte jag att denna metoden är den bästa då du kan behöva kolhydrater för att orka prestera, men det är min åsikt.

Vill du veta mer om dieterna så läs om de för detta är bara i korta drag, finns mer ingående om de två, hur de funkar och hur du ska äta :)

Nu blir det läggdags för att orka köra gärnet imorgon!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0