Bästa och sämsta snackset...!

Här om dagen köpte jag tidningen GI och Hälsa som alltid finns att köpa med till GT, Expressen m.fl. och läste en artikel om "Frossa i gott & nyttigt snacks". Jag som gillar snacks var ju bara tvungen att läsa vidare om detta och på plats 1 och 2 som bäst snacks kom:
Mandlar, rostade och saltade
Märke: Saltå kvarn eller Tant grön
Innehåll: Mandlar, solrosolja och salt.
Kalorier/100g: 540 kcal
Protein/100g: 23 g
Kolhydrat/100g: 12 g
Fett/100g: 44 g
Fibrer/100g: 10 g
Kommentar från tidningen:
"Jättegoda och jättenyttigt!! Mandlar är bland de nyttigaste nötterna och rekommenderar dem varmt"
Pumpakärnor (rostade eller ej)
Märke: Risenta
Innehåll: Skalade ekologiska pumpakärnor
Kalorier/100g: 567 kcal
Proteiner/100g: 24,5 g
Kolhydrater/100g: 12,5 g
Fett/100g: 46 g
Fibrer/100g: 5,3 g
Kommentar från tidningen:
"Jättebra snacks som både är gott och nyttigt med högt innehåll av omega-3"
Och nu till det sämsta tänkbara snacksen fram för soffan en fredags kväll. Jag blev så chockad och nästan ledsen att jag först inte ville tro på det. Jag som ALLTID har trott att detta snackset har varit det bäst och ätit flitigt så länge jag kan minnas. Nu kommer mångas "braiga" snacks på fredagarna krossas!! :/
Sorry men det är sant!
På sämsta tänkbara och sista plats kom:
POPCORN less fat, micro-pop
Märke: OLW
Innehåll: Majs, vegetabiliskt fett, salt
Kalorier/100g: 430 kcal
Protein/100g: 11 g
Kolhydrater/100g: 70 g
Fett/100g: 11 g
Fibrer/100g: 13 g

Kommentar från tidningen:
"Urdåligt snacks med transfetter! Man ska undvika micro-popcorn och färdiga popcorn. Om du poppar själv i smör eller rapsolja blir de ett okej, mer naturligt, allternativ till chips"
(För mer läsning om detta finner du i "Tidningen GI & Hälsa 2-6 jan 2012")


Kommentarer
Postat av: Jannica

men whaaat :O hade jag aldrig kunnat trott, trodde det var chips eller ostbågar oså.

sv; de får du nog göra på kodmallarna om de nu inte är så att designen ska vara så, du får göra som du vill men jag ser typ inget :P

2012-01-05 @ 19:51:33
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: - Swedish Source Of The PLL

Hejsan



Gillar du serien Pretty Little Liars? Eller skådisarna som är med i serien? Om du gör det så är min blogg rätt för dig ;)

2012-01-05 @ 20:03:22
URL: http://prettylittleliarsserien.blogg.se/
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

sv. konditionsträning :) varierad.

2012-01-05 @ 20:08:02
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

sv: haha nej nu finns det inga undanflykter antar jag ;)

2012-01-05 @ 20:21:02
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0