Resultat av utmaningen!

Vart en skön promenad med solen som log mot mig och kvittrande fåglar. Kan våren vara på väg kanske? eller är det bara önsketänkande från min sida :) I alla fall är det en underbar dag så ta till vara på den!!

Resultat av utmaningen 3 veckor efter:
Vikt 62,1 +/-0
Midjemått 76 cm -2 cm

Många kommer säkert undra varför inte vikten har minskat men som sagt så tränar jag mycket skivstång/vikter för att jag vet att muskler bränner fett och du ser smalare och musklulösare ut. Vilket jag så klart vill. Däremot väger muskler mer än fett men volymen av muskler är mycket mindre än volymen fett. Kolla bilden nedan :)


Ser ni vilken skillnad det är på fett och muskler, fast att de väger lika mycket?! Ni blir INTE stora och maffiga av styrketräning, ni trimmar era kroppar smalare! Det är fettet utanpå musklerna som gör att man ser "stor" ut. Så sätt ingång att gymma tjejer och var inte rädda för att lägga på vikter.
Tänk på att muskler ger en fastare och snyggare kropp och de gör så att fettförbränningen ökar.
Kom ihåg bara för att vågen inte visar minus eller kanske till och med 1 kilo plus behöver det absolut inte betyda att inget har hänt. Du kan tappa flera centimetrar i omkrets runt mage,lår,arm osv genom att öka den muskelmassan och bli av med fett! :)
Så sätt igång och gymma och var inte rädd för att gå in i killarnas värld av träning!!!

Vilket också säkert har hänt just nu för mig. Midjan har återigen minskat med centimeter vilket är super och man ska inte glömma att kroppen kan stanna upp för att säga " Hej vad händer, nu hänger jag inte med" och tillockmed gå upp något kilo för att sen hoppa igång igen och det händer massor.
Glöm inte det!! :)

Nu blir det plugg och sen möten hela eftermiddagen inom skönhet och hälsa "NuSkin"

Kommentarer
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Blä vad fettet ser vidrigt ut. Muskler vill man ju gärna ha istället - fast vad tusan ska man göra när man har noll motivation till träning - jag kan liksom inte ens förmå mig att träna - så tråkigt tycker jag att det är. Det liksom bara går inte.

2012-01-30 @ 19:59:42
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0