SockerFörbud!! (Mitt Nyårslöfte)

Period 9 januari till 9 februari
Vikt vid start: 63 kg
Midjemått (runt om): 84 cm

Under en månads tid med start idag ska jag rensa ut min kropp från allt som heter socker.
Vilket menas med inga/inget:
Godis (allt som tillhör kategorin)
Kakor, tårtor
Bullar, bakverk
Popcorn, chips m.fl.
Glass, milkshakes
Inget mys en dag i veckan med sockertillbehör!!

 Ät ibland:
Potatis, pasta, ris
Bröd
Byt ut kolhydratkällorna till bättre långsammare kolhydrater för ett mer jämnt blodsocker!

 Får frossas i:
Frukt (men inte överkonsumeras)
Nötter
Grönsaker

Om sug uppstår under denna månad är detta tillåtet:
Hackad frukt med vispad grädde
Nötter t.ex., rostade saltade mandlar

Jag kommer starta med mina mått och vikt idag den 9 jan och varje måndag framöver under utmaningen kommer en uppdatering ske. Hur det går, hur jag mår och vad för resultat jag kan se av detta lilla projekt :) Stora som små!

Detta blir en STOR utmaning för mig då jag inte varit utan något sött alls så här under en längre period, utan haft förbud på veckorna men fått unna mig på helgerna. Men inte denna gång!!!

Häng på vet jag! Nu kör vi :P


Kommentarer
Postat av: Jannica

Lycka till :D

2012-01-09 @ 19:07:31
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Himla kul att han gillade den=)



Håller helt med, Lidköping är en supermysig stad, bor ca 3 mil ifrån. Fullt av trevliga caféer.

2012-01-10 @ 10:06:26
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Åh vad spännande gumman!! Kommer allt följa dig. Själv började jag i går med 40 dagar framöver med deffning, vill få fram så mkt muskler som möjligt, ska bygga muskler och arbeta bort underhudsfettet nu o se om det blir förändring utan massa hjälp av fix av huden. Annars får man börja tänka i de tankarna med, 3 barn har satt sina spår..



I vilket fall ska det bli kul att följa dig för du har gett dig på en riktig utmaning =) Härligt!! O ja tror på dig...Kämpa hårt // Pernilla

2012-01-10 @ 11:05:27
URL: http://livsstilsveckor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0