Utmaningen!


Än så länge rullar det som på räls (4 dagar av 32 och 28 dagar kvar), men det svåra blir nu till helgen. Första helgen utan en massa godispåsar, chipspåsar m.fl. efter middagen framför teven. Kommer bli en utmaning men jag har gett mig FAN på att fixa även det och det kommande helgerna :)
Finns frukt och nötter som jag mumsa på istället.

Gårdagens utdelning av kombopasset Skivstång/Indoor Walking



Bra utdelning på kalorifronten och fett i procent :)



Dessa tre steg är något som kallas för olika zoner. Vilket menas med vilken zon och vad kroppen förbränner i varje zon. För att kroppen ska förbränna fett behöver kroppen mycket syre, därför för att förbränna fett krävs mer syre till musklerna därför sparar kroppen gärna syret och förbränner mer kolhydrater ist, då kolhydrater kräver mindre syre att förbränna. Förstår ni?

Jag som då vill förbränna mer fett under ett pass är väldigt glad när den mesta tiden av förbänningen har legat i zon ett där du har mest tillgång till syre och kroppen tar från fettet.

Förenklat kan jag säga att det fungerar så här:
Zon 1
fett förbränns puls 116-135
Zon 2 kolhydrater och fett förbränns puls 136-154
Zon 3 kolhydrater förbränns puls 155-177

Men puls och liknande kan beror på vilken pulsklocka man har osv. Pulszonerna stämmer endast med min klocka, andra kan ha andra siffror osv.
Att den mesta tiden ligger i zon 1 kan beror på att mer än halva passet är skivstång, alltså styrketräning och generellt har man då lägre puls och styrketräning är ett super bra träningsform att förbränna fett!!
Glöm inte det, styrka förbränner!!!


Kommentarer
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

sv: givetvis ska det stå 19 :P

2012-01-12 @ 18:33:04
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Amanda

hej, vill du enkelt tjäna pengar på din blogg? det spelar ingen roll hur många läsare du har eller hur mycket kommentarer du får! klicka in på länken och läs dig till hur du ska göra! kram :)

http://ssmileyface.blogg.se/2012/january/vill-du-tjana-pengar-pa-din-blogghemsida.html#comment

2012-01-12 @ 19:08:57
URL: http://ssmileyface.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0