KanelOmelett

Just nu blandar jag lite dieter för att allternera lite. För det mesta följer jag GI-metoden men för tillfället testar jag en del LCHF-recept. Laddade hem appen LCHF-recept där det finns en rad enkla och goda recept.
Så idag testade jag KanelOmeletten. Enkel att slänga ihop och riktigt god. Jag måste faktiskt påstå att det flesta LCHF-recept är jäkligt enkla att göra och har inte många ingredienser. Ett plus!!

KanelOmelett
1 portion

3 ägg
1/2 dl grädde
1 tsk kanel

smör att steka i

Blanda ägg, grädde och kanel i en bunke. Stek smeten i smör på medelvärme tills den är gyllenbrun och fast.
Servera med en klick vispad grädde, turkisk yoghurt eller cream fraisch.

Om kanel inte skulle falla dig i smaken så byt ut mot någon annan god krydda exempelvis, paprika, taco, oregano, spiskummin m.fl. Det som faller dig i smaken är det du ska välja!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0