Hej bloggen min!

 
Jisses de var ett tag sen jag bloggade nu, närmare bestämt 2 år sedan... Och mycket har hänt i mitt liv sen sist. Jag flyttade hem och arbetar nu fulltid som förskollärare på en mysig förskola, blivit moster till en underbar och mysig liten kille, funderar på att bli instruktör/ledare, vidareutbilda mig inom hälsa och kost mm, och jag kanske tar upp bloggen igen...
 
Jag har mer och mer intresserat mig för vikten av min hälsa och mitt välmående att ju nu övergått till en Paleolistisk kosthållning (stenålderskost). Paleo är enkelt, gott och intressant tycker jag. Du äter närma naturen och de grödor som paleo innehåller, vilket utesluter vetemjöl (gluten), laktos och socker. När jag hittar inspiration följer jag bloggen undervarttak.se för recept mm. Första gången jag kom i kontakt med paleo var genom Annika Sjöö och sen har de bara rullat på. 
 
De finns så mycket gott att äta och du kan äta utan att behöva äta gluten, laktos och socker. Jag är en gottegris egentligen men genom denna kost har detta sug minskat och är ju sugen finns de en massa recept på de också som jag gärna delar med mig av här på bloggen. Jag har ett par favoriter som återkommer och de bästa är att de är så goda! Till och med min sambo godkänner dem och de är ett väldigt bra betyg i min mening. Nu för tiden när de bjuds på fika hemma hos oss blir de inget annat än inom denna livsstil och de känns bra.
 
 
Jag vet inte (kan egentligen bara relatera till mig själv och mina egna känslor kring detta) men jag tror, som så många andra säkert känner när man ätit en godsak att man får ångest kring varför jag stoppade i mig den, de var väl dumt och så mår man skit hela dagen, eller har jag fel?. Nu kommer jag till poängen, när jag ätit av mina egna godsaker som jag vet innehåller enbart nyttiga ingredienser som inte påverkar mitt blodsocker utan ger mig energi och kraft, finns inte ångestmonstret där och övertar den känslan. Jag kan njuta i fullo!! Min kropp mår bra. De här är upp till var och en men för mig är viktigt att kunna äta bra hälsosam mat och stå för de också! Om andra vill föda sin kropp på traditionell fika som bullar, kakor smågodis inte vet jag är de upp till dem. Inte min fight att ta men är du sugen på att se vad du kan finna istället för raffinerat/transfetter/modifierade stärkelser så häng gärna på min resa.
Vill du följa mig på instagram gör du de på @embe003
 
#lovelifeandexercise
kisses - E
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0